Bloggarkiv

lørdag 12. september 2009

på leting



vi skal gifte oss i juni og har begynt så vidt på planleggingen. det vil si, finne ut av det som haster litt; prest, gjesteliste og GLASS! det siste er kanskje ikke det viktigste i et bryllup, men vi har bestemt oss for at vi vil ha mange forskjellige melkeglass fra vår barndom, som for eksempel det typiske duralex-glasset (bilde). vi er sånne folk som ikke er så glad i å drikke vin fra stettglass. ( da jeg var liten pleide jeg å bite i stykker stettglassene da vi spiste ute. ikke spør hvorfor, haha)

Den viktigste grunnen til at vi ønsker å bruke gamle melkeglass er at vi ikke har lyst til å kjøpe masse nye ting som bare skal brukes én gang (vi er gjenbruks-entusiaster). jeg vet at mange har slike melkeglass i skapene sine, som de kanskje ikke bruker så mye. derfor lurer jeg på: har du, eller kjenner du noen som har noe lignende stående ubrukt? de behøver ikke være like som det på bildet, men det bør være samme størrelse og gjerne av de "gode gamle" som nesten alle hadde på 70- og 80-tallet.

vi blir kjempeglade om noen kan hjelpe! (om du har veldig mange, er vi selvfølgelig villige til å betale en slant)

grunnen til at jeg må annonsere det her er rett og slett at da jeg spurte på fretex, sa de at den typen glass pleier å være så utslitt at de kaster dem. det er veldig typisk, for vi vil ha de glassene nettopp fordi de har levd et liv allerede. jeg krysser fingrene for denne posten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inga mjølkglas, men ca 300 glas som vi serverade drinkar i på OUFE. De står i kjellaren o væntar på att bli brukte, så bara si ifra hvis du vill ha dem:)
/Ingrid

Unknown sa...

Hei Mari;)
Min kjæreste jobber på Fretex sitt hovedmottak, og tar i mot det som blir levert inn og pakker det opp. Jeg har bedt han være på utkikk etter glassene dine og plukke de ut når de dukker opp. Og det gjør de med jevne mellomrom sier han.
Hilsen Siri (som gikk i klassen over deg på Khio).

mari sa...

wow! for en service! jeg har tatt bilder av noen flere glass som jeg skal legge inn så fort vi kommer hjem. tusen takk:)

sipusa sa...

ååå! Jeg har faktisk et rødt uknuselig-glass som jeg elsker å drikke vin av, det er fra barndommen og jeg liker det så godt! Stilig at andre også liker drikke vin av sånne:-D