Bloggarkiv

torsdag 29. januar 2009

Kimono

I forrige uke fikk vi inn noen flotte stoffer på Sømsenteret. Jeg hadde allerede forelsket meg i to stoffer før de kom, siden jeg var med på å bestille. Mine to favorittstoffer kom i ulike sendinger, så jeg slapp å velge hvilket jeg skulle sy av først. Begge stoffene er i japansk stil, så jeg valgte å sy en kimono-inspirert omslagsjakke av det første:




I går, da jeg kom til jobb og skulle pakke ut det nyeste (og vakreste) stoffet for å beundre og planlegge neste prosjekt, oppdaget jeg til min store forskrekkelse at noen hadde STJÅLET det nyeste stoffet! (FY, SKAM!) Dette var virkelig min store kjærlighet. Dette (slemme) mennesket har faktisk tatt stoffrullen ut av papiret, rullet ut hele rullen og stappet det i veska. Jeg er rystet. Naiv som jeg (tydeligvis) er, tror jeg at man kan stole på folk. Jeg fikk mast sjefen til å ta det inn på nytt, men jeg lider allikevel av midlertidig kjærlighetssorg. I mellomtiden, har jeg heldigvis noe å trøste meg med:

mens vi er i det japanske hjørnet; Denne håndmalte og broderte silkeorganzaen er fantastisk, selv om jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke den til enda. Jeg ser for meg at den er flott til bryllupp, for eksempel. Et annet stoff som også går ann til det samme, er denne søte og litt frekke Blonden fra franske Solstiss:

Til sist, den frekkeste av dem alle, også fra Solstiss. Jeg synes denne er fantastisk:


valgets kvaler. Søt, Rampete eller blomstrete?

4 kommentarer:

Guro sa...

Røøøød!

mari sa...

hurra!

Rock'n Roll Ballerina sa...

Utrolig kul den kimono-inspirerte jakken som du sydde!:)

Ane sa...

ÅÅÅÅH <3 fantastiske stoffer!!