Bloggarkiv

søndag 28. desember 2008

julegaver (del 1)


Det er alltid hyggelig med hjemmelagede julegaver. I år har var jeg litt uheldig og fikk influensa 5 dager før juleaften, så det ble ikke like mange fingernemme gaver som det pleier. Noe av det jeg liker å bruke lang tid på er innpakningen. Viktige kriterier er at det skal være personlig og miljøvennlig. Gavene er pakket inn i resirkulert papir, og sydd sammen med maskin i endene. Jeg har lagt inn et bomullsbånd i sømmen med til og fra på. Pakken på bildet er til min svigermor. Under kan dere se innholdet.

Svigermor var enda ikke blitt frelst av de fabelaktige Knit Picks-pinnene, så hun fikk et godt utvalg pinner og strenger. Om hun er like begeistret for pinnene som jeg er, gjenstår å se.

Det er viktig at pinnene sover godt når de slapper av mellom strikkeøktene. Derfor laget jeg også et lite hus til hele settet. Jeg har brukt gamle blonder og knapper for å pynte opp mellom stripene.

Ingen kommentarer: