Bloggarkiv

søndag 9. november 2008

mitt første store strikkeprosjekt












jeg er ikke en person som følger oppskrifter, og dette skal jeg prøve å gjøre noe med. mitt første prosjekt måtte selvfølgelig bli en jakke i størrelsen 6-24 mnd, slik at jeg blir nødt til å regne om hele mønsteret til str 20-30 år, men det er heldigvis litt tryggere å følge regler som man selv har laget. denne fabelaktig flotte jakken har jeg hentet her: 

http://knitty.com/ISSUEfall08/PATTlillo.html

jeg har ikke kommet lenger enn å tenke ut hvilket garn jeg vil bruke, men foreløpig sikler jeg på Rowan sitt Cocoon-garn.

noe av det jeg liker best på jakken er ryggen, spesielt ermene:











jeg tipper at dette ender opp som mitt jule- og nyttårsprosjekt, og håper at det ikke blir en av de evighetsprosjektene som jeg har en hel stabel av fra før. inntil videre skal jeg strikke prøvelapper på absolutt alle garnene vi har på sømsenteret slik at kundene blir glade.
 
hurra. ( sukk)

Ingen kommentarer: